Black Friday: Ne hagyd ki 2024 legnagyobb akcióit!

Black Friday 2023/2024

Mi is a Black Friday?

A Black Friday, magyarul Fekete Péntek, az Egyesült Államokból származó vásárlási esemény, amely a hálaadás ünnepét követő pénteken, november végén kerül megrendezésre. Ezen a napon a kereskedők jelentős kedvezményekkel ösztönzik a vásárlókat, és ezzel hivatalosan is megkezdődik a karácsonyi bevásárlási szezon.

Black Friday – Magyarországon

Magyarországon a Black Friday az elmúlt években egyre népszerűbbé vált. Bár az eredeti amerikai időpont november negyedik péntekje, hazánkban a kereskedők gyakran eltérő időpontokban, akár több alkalommal is tartanak Black Friday akciókat november folyamán. Például 2024-ben a MediaMarkt egész novemberben, úgynevezett „Black November” keretében kínál kedvezményeket.

A Black Friday során a vásárlók széles termékkínálatból válogathatnak kedvezményes áron, beleértve a műszaki cikkeket, háztartási gépeket, divatcikkeket és egyéb fogyasztási termékeket. Az online vásárlás térnyerésével az internetes áruházak is jelentős szerepet játszanak az akciókban, gyakran már a hajnali órákban elérhetővé téve a kedvezményeket.

Black Friday linkek:

Black Friday – Információ

Fontos megjegyezni, hogy a Black Friday akciók során érdemes körültekintően vásárolni, és ellenőrizni a termékek eredeti árát, mivel előfordulhatnak olyan esetek, amikor a kedvezmények nem valósak. A tudatos vásárlás és az előzetes tájékozódás segíthet abban, hogy valóban előnyös ajánlatokat találjunk.

Black Friday – 2023-as visszaemlékezés

A 2023-as Black Friday akciók során Magyarországon a vásárlók körében több termékkategória is kiemelkedően népszerű volt. Az alábbiakban áttekintjük a legkeresettebb termékeket és a vásárlási trendeket.

Szórakoztató elektronika és háztartási gépek

A szórakoztató elektronikai eszközök, mint a televíziók, okostelefonok és játékkonzolok, továbbra is a Black Friday slágertermékei közé tartoztak. Az átlagos költés ezekre a termékekre 2022-ben és 2023-ban is 170 ezer forint körül alakult. Ugyanakkor néhány kategóriában csökkenés volt tapasztalható: a televíziók eladásai 16%-kal, a laptopoké 29%-kal, míg a hűtőszekrényeké 12%-kal estek vissza az előző évhez képest.

Okostelefonok és játékkonzolok

Az okostelefonok eladásai 3%-os növekedést mutattak, jelezve, hogy a fogyasztók továbbra is keresik az újabb modelleket és a kedvező ajánlatokat. A játékkonzolok iránti kereslet is magas maradt, különösen a fiatalabb korosztály körében.

Online vásárlás térnyerése

Az online értékesítés szerepe tovább erősödött a Black Friday időszakában. A webes értékesítés aránya szektoronként változó, de általában 40-45% körül mozgott. Kivételt képez az IT szektor, ahol a notebookok 60%-a online került értékesítésre.

Kedvezmények és vásárlói magatartás

Az idei Black Friday során a kereskedők jellemzően 5-15%-os kedvezményeket kínáltak, ami visszafogottabb az előző évekhez képest. A fogyasztói kereslet alacsonyabb volt, amit az online áruházak az árrés fokozatos csökkentésével próbáltak ellensúlyozni. Ennek eredményeként a rendelés számok mintegy 10%-kal maradtak el a tavalyi szinttől, amit egy hasonló mértékű kosárérték-növekedés kompenzált.

Végszó

A 2023-as Black Friday Magyarországon a szórakoztató elektronikai eszközök és az okostelefonok iránti kereslet továbbra is erős maradt, míg a háztartási gépek eladásai csökkentek. Az online vásárlás térnyerése folytatódott, és a kereskedők visszafogottabb kedvezményekkel próbálták ösztönözni a fogyasztókat.

 

//

Olvass tovább:

A Te új MacBook Pro-dból is hiányzik egy frissítés

A Fantastical naptár megérkezett a Windows-ra is.

Sony INZONE M10S Monitor: Az új szint, amire vártál