Google Play Store visszatérítés, akár 48 órán belül!

Olvasási idő kb 2-3 perc!

Hogyan kérjünk visszatérítést a Google Play Store-ból?

Nem mindig azt kapjuk, amit szerettünk volna, a legrosszabb ha véletlenül fizetünk ki valamit (igen, ilyenkor lenne értelme a „biztos benne, hogy megvásárolja” gombnak). Itt jön képbe a visszatérítés. Az egyik legegyszerűbb az egész folyamatban, hogy minden egyes fizetős letöltésre ugyan az a folyamat érvényes így elég egy folyamatot megjegyezni vagy leírni.

A letöltésekről itt írtunk bővebben!

A visszatérítésről pedig itt lehet olvasni!

Videó melléklet:

itt 

itt

A visszatérítés az alábbi letöltések után igényelhető:

  • Appok
  • Játékok
  • Microtranzakciók
  • E-book
  • Audio könyvek
  • Sorozatok és filmek

A legegyszerűbb, ha telefonon intézzük a dolgot. Ami az egyik legfontosabb, hogy 48 órát azaz 2 napot kapunk, hogy a visszatérítési igényünket jelezzük.

Az E-book, audiobook, film, és sorozat visszatérítése 7 napon belül történik ha még nem töltöttük le vagy kezdtünk bele az adott tartalomba. Ha tényleg nem szerettük volna és véletlen letöltés és fizetés történt akkor ne piszkáljuk, mert a tartalom legkisebb részének megtekintése vagy fogyasztása a visszatérítési folyamat megszakítását okozhatja.

 

Alapvetően 1-4 munkanapon belül visszaküldik a pénzt oda, ahonnan a fizetés történt. Ha a Google Play Store elutasítja vagy túllépjük a 48 órát akkor az adott tartalom vagy app fejlesztőjét kell megkeresni közvetlenül, ami hosszadalmasabb lehet így kétszer kell meggondolni, hogy biztosan arra a szolgáltatásra vágyunk amire.

Fontos: Akkor ha megtörténik a visszatérítés majd újabb vásárlás tehát összesen 2 vásárlás és 1 visszatérítés, akkor nem lesz automatikus visszatérítés, újból felkell venni a kapcsolatot a Google Play Store-ral vagy a fejlesztővel.

Az alapértelmeezett visszatérítés lépései:
  • Mobilon belépés abba a Google Play Store felhasználóba, ahonnan a nem kívánt vásárlás történt.
  • A megvásárolt appok közül kikell keresni azt amelyik vásárlási értékét szeretnénk visszakapni és a „Refund” vagy ” Visszatérítés” gombot választani.
  • Felugrik egy ablak és a „Refund” megerősítése szükséges.
  • A „Refund” jóváhagyása utána érkezik egy e-mail a részletekkel.
Visszatérítés appra vagy appon belüli vásárlásra:
  • Google Play Store megnyitása, koppintás a jobb felső sarokba a profilképre.
  • Fizetés és feliratkozás kiválasztása a felugró ablakból.
  • Koppintás a „Budget & History” ra.
  • Nem kívánt app megkeresése.
  • Tranzakciós részletek kiválasztása
  • Probléma jelentése.

Amennyiben a visszaigazolás után nem érkezik meg az összeg a korábban jelzett időpontban, azonnal jelezni kell a Google Play Store ügyfélszolgálatának.

Visszaigénylés asztali gépről

Visszaigénylés teljes appokra és nem appon belüli vásárlásokra:

  • Google Play Help topic: visszatérítési kérelem
  • Visszatérítés igénylése, ami megnyitja a szükséges lépések listáját.
  • E-mail cím jóváhagyása „Igen”-nel.
  • Kívánt visszatérítés kiválasztása, ha elsőre nem jelenne meg akkor a „Betöltés” gombbal a többi opció is megjelenik.
  • Visszatérítési kérelem indoklása
  • Igen, visszatérítés, kiválasztása
  • E-mail érkezése a visszatérítés jóváhagyásáról
Visszaigénylés böngészőből:
  • Google Play order history megnyitása
  • Belépés ha eddig nem történt meg
  • Probléma jelentése, a visszatérítendő app-nál
  • Probléma megjelölése, kiválasztása
  • Probléma kifejtése
  • Jóváhagyás.

Ha egyik sem lehetséges akkor szintén a Google Support segítsége szükséges.

MEGOSZTÁS