Hogyan kérjünk visszatérítést a Google Play Store-ból?
Nem mindig azt kapjuk, amit szerettünk volna, a legrosszabb ha véletlenül fizetünk ki valamit (igen, ilyenkor lenne értelme a „biztos benne, hogy megvásárolja” gombnak). Itt jön képbe a visszatérítés. Az egyik legegyszerűbb az egész folyamatban, hogy minden egyes fizetős letöltésre ugyan az a folyamat érvényes így elég egy folyamatot megjegyezni vagy leírni.
A letöltésekről itt írtunk bővebben!
A visszatérítésről pedig itt lehet olvasni!
Videó melléklet:
A visszatérítés az alábbi letöltések után igényelhető:
- Appok
- Játékok
- Microtranzakciók
- E-book
- Audio könyvek
- Sorozatok és filmek
A legegyszerűbb, ha telefonon intézzük a dolgot. Ami az egyik legfontosabb, hogy 48 órát azaz 2 napot kapunk, hogy a visszatérítési igényünket jelezzük.
Az E-book, audiobook, film, és sorozat visszatérítése 7 napon belül történik ha még nem töltöttük le vagy kezdtünk bele az adott tartalomba. Ha tényleg nem szerettük volna és véletlen letöltés és fizetés történt akkor ne piszkáljuk, mert a tartalom legkisebb részének megtekintése vagy fogyasztása a visszatérítési folyamat megszakítását okozhatja.
Alapvetően 1-4 munkanapon belül visszaküldik a pénzt oda, ahonnan a fizetés történt. Ha a Google Play Store elutasítja vagy túllépjük a 48 órát akkor az adott tartalom vagy app fejlesztőjét kell megkeresni közvetlenül, ami hosszadalmasabb lehet így kétszer kell meggondolni, hogy biztosan arra a szolgáltatásra vágyunk amire.
Fontos: Akkor ha megtörténik a visszatérítés majd újabb vásárlás tehát összesen 2 vásárlás és 1 visszatérítés, akkor nem lesz automatikus visszatérítés, újból felkell venni a kapcsolatot a Google Play Store-ral vagy a fejlesztővel.
Az alapértelmeezett visszatérítés lépései:
- Mobilon belépés abba a Google Play Store felhasználóba, ahonnan a nem kívánt vásárlás történt.
- A megvásárolt appok közül kikell keresni azt amelyik vásárlási értékét szeretnénk visszakapni és a „Refund” vagy ” Visszatérítés” gombot választani.
- Felugrik egy ablak és a „Refund” megerősítése szükséges.
- A „Refund” jóváhagyása utána érkezik egy e-mail a részletekkel.
Visszatérítés appra vagy appon belüli vásárlásra:
- Google Play Store megnyitása, koppintás a jobb felső sarokba a profilképre.
- Fizetés és feliratkozás kiválasztása a felugró ablakból.
- Koppintás a „Budget & History” ra.
- Nem kívánt app megkeresése.
- Tranzakciós részletek kiválasztása
- Probléma jelentése.
Amennyiben a visszaigazolás után nem érkezik meg az összeg a korábban jelzett időpontban, azonnal jelezni kell a Google Play Store ügyfélszolgálatának.
Visszaigénylés asztali gépről
Visszaigénylés teljes appokra és nem appon belüli vásárlásokra:
- Google Play Help topic: visszatérítési kérelem
- Visszatérítés igénylése, ami megnyitja a szükséges lépések listáját.
- E-mail cím jóváhagyása „Igen”-nel.
- Kívánt visszatérítés kiválasztása, ha elsőre nem jelenne meg akkor a „Betöltés” gombbal a többi opció is megjelenik.
- Visszatérítési kérelem indoklása
- Igen, visszatérítés, kiválasztása
- E-mail érkezése a visszatérítés jóváhagyásáról
Visszaigénylés böngészőből:
- Google Play order history megnyitása
- Belépés ha eddig nem történt meg
- Probléma jelentése, a visszatérítendő app-nál
- Probléma megjelölése, kiválasztása
- Probléma kifejtése
- Jóváhagyás.
Ha egyik sem lehetséges akkor szintén a Google Support segítsége szükséges.