Két mobilgyártónak nagyon jól sikerült az elmúlt három hónap

Az évek óta folyamatosan visszaeső mobilpiac a harmadik negyedévben végre növekedést tudott felmutatni. Az elemzők az 5G elterjedésétől további fellendülést vártak, talán nem is meglepő, hogy pont Kínában ugrottak meg többségében az eladások, ahol a leginkább elkezdett terjedni az új generációs hálózat.

Kína mellett Indiában is hosszú ideje nem látott növekedés figyelhető meg, ott az 5G még sehol nem tart, de az elmúlt hónapokban egyre több gyártó dobott piacra megfizethető készülékeket az ázsiai országban. A Samsung több, mint 78 millió telefont értékesített a harmadik negyedévben ezzel pedig a piac ötödét – 20,6 százalékát – uralja. Az előző év azonos időszakához képest egyébként 6,1 millióval több telefont adott el a dél-koreai cég.

A Huawei eladásai az amerikai embargó ellenére is csak növekedtek, sőt, ha ebben az ütemben gyarapodik a kínai vállalat, jövőre akár a Samsungot is utolérheti. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy a tiltás hatásait idáig nem tapasztalhattuk meg, de a Mate 30 széria bevezetésével ez a helyzet megváltozott. Kínában rendkívül jól startoltak a Huawei új csúcsmobiljai, de a világ többi országában egyelőre nem elérhetőek. Majdnem 67 millió Huawei mobil talált gazdára, ennek köszönhetően 17,6 százalékos piaci részesedést tudhat magáénak a Huawei. Ha azt nézzük, hogy egy évvel ezelőtt “csak” 13,7 százalékon álltak, ez rendkívül jó eredménynek mondható. Kínában egyébként a piac 40 százalékát uralják, ami abszolút rekord.

Az Apple harmadik helye már nem meglepő, a Huawei hónapokkal ezelőtt beelőzte az amerikai céget. Az új iPhone-ok jól fogynak, de ezt ez a statisztika még nem igazán tükrözi. A konkurenciához képest jóval magasabb ár, 4 százalékkal csökkenő eladásokat hozott, ez 44,8 millió eladott iPhone-t takar és 11,8 százalékos piaci részesedést.

Az Oppo, a Xiaomi és a Vivo fej-fej mellett vannak egymás mellet, mindhárom gyártó közel 30 millió telefont szállított le. A hetedik helyen álló Realme sikere nem meglepő, mivel új cégről van szó és főként Indiára koncentrálnak, majdnem tízszer annyi eszközt adtak el, mint 2018 harmadik negyedévében.