A világ legnagyobb cégei közül már többen kivették a részüket a koronavírus elleni harcból, de még senki sem segített akkora összeggel, mint a Google.
A Google bejelentette, hogy 800 millió dollárt dob be a közösbe, a kis- és középvállalkozások, a kormányok és az egészségügyi szervezetek megsegítése érdekében. Ebből az összegből 250 millió dollárt kap a WHO és több mint 100 kormányzati szerv szerte a világon, amit a Google Ads-ban tudnak reklámokra fordítani. 200 millió dollár értékben kapnak még hirdetési jóváírást nem kormányzati szervezetek és pénzügyi intézmények és 340 millió dollárt osztanak szét azok között a kis- és középvállalkozások között, amelyeknek a Google Ads hirdetési fiókjai aktívak voltak az elmúlt években.
Továbbá 20 millió dollár értékű Google Cloud kredit jár még azoknak a tudományos intézményeknek és a kutatóknak, akik a COVID-19 ellenszerét keresik, vagy a vírust tanulmányozzák. A keresőóriás pénzügyi támogatást nyújt még egyéni védőfelszerelések és életmentő orvostechnikai eszközök gyártásához. A Magid Glove & Safety-vel közösen 3 millió maszk előállításában segítenek, amit ezt követően a CDC Alapítvány rendelkezésére bocsátanak.
Ezen felül a Google 7.500-ról 10.000 dollárra emelte az alkalmazottai éves közösségi szervezeteknek adható adománykeretét. Reméljük a Szilícium-völgyben található többi nagy cég is követni fogja ezt a példát.