Nem lesz teljes AI fejlesztés!
Az AI használata a játékfejlesztésben vitatott téma, hogy enyhén fogalmazzak, de a PlayStation vezérigazgatója, Hermen Hulst nem hiszi, hogy valaha is helyettesíteni fogja az embereket a dolgok nagyobb összefüggésében.
A BBC legutóbbi riportjában Hulst beszélt az AI szerepéről a videojátékokban, és úgy véli, hogy az AI forradalmi változásokat hozhat. Ugyanakkor azt is vallja, hogy „nem fogja pótolni az emberi érintést” az olyan játékokban, amelyeket emberek csapata készített.
A játékok műalkotások. És ahogyan az AI által készített digitális művészetek sem rendelkeznek ugyanazzal a mélységgel, úgy az AI által készített játékok sem fogják ezt megadni. Az AI-ból hiányzik az igazi emberi érzelem, és bár sokat fejlődött, egyszerűen nem képes közvetíteni azt az érzelmet és szenvedélyt, amely abba fektetődött, hogy valamit semmiből alkossanak. Talán ennek része, hogy az emberek képesek felismerni, mikor valami AI által készült. Vagy legalábbis részben, még ha nem is teljesen.
Mindenesetre egy AI által készített játék valószínűleg nem lenne képes olyan nyers érzelmi pillanatok átadására, mint egy emberi fejlesztők által készített játék. Gondolj bármelyik olyan játékra, amit az elmúlt évtizedben játszottál, különösen azokra, amelyek valamilyen módon megérintettek. Azokat az emberek készítették. Ők álmodták meg, potenciálisan első kézből szerzett tapasztalatok alapján. És valószínűleg abból is, hogy megértették, hogyan érződnek ezek a pillanatok, és hogyan jönnek létre.
Mindez nem jelenti azt, hogy az AI nem fog helyet kapni a jövő játékfejlesztésében. Ez elég világosnak tűnik.
A PlayStation vezetője szerint lesz kereslet az AI-ra a játékfejlesztésben
Konkrétabban Hulst azt mondja, hogy szerinte kettős kereslet lesz a videojátékokban. A BBC-nek nyilatkozva kijelenti: „Gyanítom, hogy kettős kereslet lesz a videojátékokban: egy az AI által vezérelt innovatív élmények iránt, és egy másik az emberi kéz által készített, átgondolt tartalom iránt.”
Az „emberi kéz által készített, átgondolt tartalom” az, ami itt megérintheti a hallgatóságot. A Sony legnagyobb és legsikeresebb játékai mind rendkívül árnyaltak. Olyan játékok, amelyek tele vannak akcióval és érzésekkel, kiváló szinkronhangokkal és valóban szórakoztató játékmenettel. Sok mozgó alkatrész, ha úgy tetszik. De mindezeket az aspektusokat egy csapat gondosan mérlegelte, figyelembe véve minden egyes szempontot a játékok létrehozása során.
Amikor ezeket a játékokat játszottad és befejezted őket, szinte megértheted, hogy mit próbált elérni a fejlesztő. A játékipar játékosainak nagy része szerette az ilyen típusú játékokat. Másrészről vannak olyan dolgok is, amelyeket az AI talán képes lehet hozzátenni, amit az emberek nem. Hulst gyanítja, hogy lesz kereslet az olyan játékok iránt, amelyek ezeket a határokat feszegetik, és az AI-t többféleképpen is hasznosítják.
Nem titok, hogy ugyanannyian gyűlölik az AI ilyen típusú használatát, mint amennyien elfogadják.
Egyensúlyra van szükség
Akár tetszik, akár nem, az AI hatalmas szereplővé vált a technológia világában. Nem fog eltűnni. Ha valami, akkor csak egyre inkább szerves részévé válik mindennapi életünknek. Ez magában foglalja az AI használatát a játékfejlesztésben is. Hulst erről is beszél. Megjegyzi, hogy az iparágnak egyensúlyt kell találnia az AI használata és az „emberi érintés” megőrzése között.
Ebben az értelemben az AI hasznos lehet. Talán bizonyos feladatok automatizálásában vagy a fejlesztési folyamat felgyorsításában. De mindezt úgy, hogy közben ne tűnjön el az emberi oldal. Nem világos, hogy a Sony hogyan vagy ha egyáltalán AI-t kíván alkalmazni a jövő játékfejlesztéseiben. Az viszont valószínűtlen, hogy egyáltalán ne jelenjen meg.
//
Olvass tovább:
Fontos frissítés: Galaxy Z FOLD Special Edition!
Nagyon vigyázz ezzel a termékkel, visszahívták!
A Huawei bemutatta az aranyba foglalt óráját