
A Samsung nemcsak a világ legnagyobb okostelefon márkája volt 2020 augusztusában, de a legközelebbi versenytársával szembeni különbségeket is sikerült növelnie. A Counterpoint Research piacelemző cég legfrissebb adatai szerint a Samsung növelte piaci részesedését Indiában és az Egyesült Államokban.
A dél-koreai vállalat 2020 augusztusában az okostelefon piac élén állt, 22% -os részesedéssel, és a Huawei 16% -os piaci részesedéssel megőrizte második pozícióját. Áprilisban a kínai okostelefon-óriás megelőzte a Samsungot, de a koreai cégnek sikerült májusban visszaszereznie az első pozíciót.
Az Apple 12% -os piaci részesedéssel a harmadik lett, míg a kínai Xiaomi 11% -kal a negyedik helyen állt. A Samsung nőtt Indiában a Kína-ellenes hangulatnak köszönhetően.
A Huawei elleni amerikai szankciók segítenek a Samsungnak és más okostelefon márkáknak, különösen olyan piacokon, mint Európa, ahol a Huawei erős volt. A Samsung olyan megfizethető és középkategóriás szegmensekben fog versenyezni a OnePlus, az OPPO, a Realme, a Vivo és a Xiaomi márkákkal.
Kang Min-Soo, a Counterpoint Research elemzője elmondta: „A Samsung számára ez jó alkalom lesz okostelefon-piaci részesedésének növelésére, különösen Európában, ahol a vállalat hevesen versenyzett a Huawei-jel.„