Megéri a csiszolgatott csúcsmodellek csillogtatása?
Biztosak vagyunk abban, hogy tényleg szükségünk van úgy igazán minden évben a legújabb csúcskategóriás telefonra, ami csak egy hajszálnyit különbözik az előző szintén csúcsmodelltől, ami a zsebünkben van?
Az Apple meg a többiek
Az Apple mellett a Google, a OnePlus és a Samsung is évente piacra dobja az új csúcsmodelljeit, ami az az adott gyártó tudásának legjavát összesíti egy telefonba.
Ezzel nincs is semmi gond, a gond ott kezdődik, hogy ezek a csúcsmodellek nem sokkal csúcsabbak néhány éve, mint az egy évvel korábbi szintén csúcs modellek, így felmerül a jogos kérdés, megéri váltani?
Mi történt az innovációval?
Mi is az innováció: az innováció nemcsak az új ötletek megszületését, hanem azok sikeres megvalósítását is magában foglalja, aminek pozitív hatása van a társadalomra, a gazdaságra vagy az egyének életére.
Az elmúlt években sem tűnt el teljesen az innováció de ha számolunk, hogy az első iPhone óta eltelt már 17 év, akkor ha visszanézünk ezen az idővonalon tisztán lehet látni, hogy a kezdeti nagy durranások és az évről évre ínycsiklandó fejlesztések oda vezettek, hogy néhány éves távlatban már nincs akkora fejlődés, ami indokolná a váltást évente.
Ne felejtsük el, hogy a Samsung piacra dobott 5 éve egy új kategóriát a hajlítható telefonokat de egyelőre a teljes eladás alig 2%-át teszik ki, ami nagyon kevésnek mondható.
Ott van még az is, hogy a kezdeti 3-4 évről a szoftveres támogatás Androidos és Apple-ös vonalon is mostmár 7 év ha minden igaz, így még kevésbé kell attól tartani, hogy „elöregedik” a telefonunk és azért kell újat vennünk!
Miért jelenik meg évente csúcskategóriájú telefon?
A friss kutatások szerint az felhasználók a csúcskategóriás telefonjaikat is 2-3 évente cserélik le, valószínű, hogy egy 2024-es modell, annak lesz izgalmasabb aki 2020 ban vagy még korábban vett új telefont vagy esetleg vesz egy újabbat de nem a legújabbat és még kevesebbet fizet érte.
A Samsung Ultra Prémium kategóriában gondol azokra, akiket annyira vonz, hogy nekik az újabbnál is újabb legyen, hogy adott esetben félévente piacra dobnak egy új telefont, hiszen mindig lesz egy olyan felső szűk réteg, akinek nem számít a pénz mindeközben megakarja mutatni, hogy neki telik rá, mert az a legújabb, pont.
A Halo jelenség
A Halo jelenség azt jelenti, hogy ha látunk bármit, ami szép és ápolt vagy trendi és naprakész akkor ahhoz pozitív és előremutató tulajdonságokat társítunk. Ezért is jelennek meg évről évre a versenytársak új modellel hiszen a többiek is megjelennek és ahogy a mondás tartja, aki kimarad az lemarad.
Valószínűleg az első kimaradót követnék a többiek is hiszen végre fellélegezhetnének de amíg óriási a piaci verseny az egyik, ha nem legszemélyesebb okoseszköz iránt addig még maradhat ez a minta.
Az új telefonok jó emlékeztetők arra, hogy a vásárlókat a többi termék iránt is emlékeztesse a gyártó!
Még egy kis olvasnivaló:
Jön az első fizikai gombok nélküli okostelefon?