4.790-lett maradhat? Ősztől drágul a Youtube!

Jelentősen 42%-al drágul a YouTube Prémium!

Emlékeztetőül itt írtuk már korábban, hogy a YouTube a VPN-es felhasználók körmére is ránéz: itt a cikk!

Valamennyi felhasználó Magyar idő szerint nagyjából reggel 7 óra körül kaphatta a levelet, hogy a YouTube árat emel.

Az indoklás

Idézet: „A kiváló szolgáltatás és a funkciók folyamatos biztosítása érdekében” , az eddigi 2.790 forintról 2.000 forinttal 4.790 forintra emelkedik a havi díj ha minden igaz Októbertől. 

Ez az emelés akárhogy nézzük 42%-os emelés. Az elmúlt évek inflációját a YouTube egy határozott huszárvágással szépen behajtja, ha tetszik ha nem.

YouTube Prémium lenni vagy nem lenni ez itt a kérdés!

Illetve ha nem tetszik akkor lemondható a szolgáltatás de talán nem is az a gond, hogy emelnek, hanem hogy a KSH átlagbér adatai meg sem közelítik azt, amit az átlag magyar 2024-ben megkeres.

Az természetesen változó, hogy erre ki hogyan fog reagálni, hiszen nem vagyunk egyformák és ez így van jól. Biztosan lesz olyan, akinél kiveri a biztosítékot és lemondja.

Olyan felhasználó is biztosan lesz, aki inkább kifizet majd’ kétszer annyit de nem szeretne havonta kitudja hány alkalommal reklámokat nézni, amiknek jó részre arról szól, hogyan állítsuk meg Brüsszelt!

Hosszasan vitatkozhatnánk arról, hogy ez mennyire fair vagy nem. A nap végén ha nagyon fekete fehéren nézzük akkor egy kérdés marad! Megéri Októbertől kifizetni a 4.790-et és minőségi tartalmat fogyasztani, vagy reklámokat szeretnénk nézni helyette?

Egy kávé ára!?

Ui: csak egy példa. Elindítunk egy videót előtte persze megnézzük a reklámokat majd ráeszmélünk, hogy hoppá ez nem az, átkattintunk egy másikra és akkor esik le, hogy újabb reklámokat kell néznünk. Jobb esetben 3-5 videónként és csak 2×5 másodperc de van, hogy minden videó után bedob valamit.

Gyors számolás után napi 4-5 videóval már összejön 100, de legyünk bátrabbak legyen mondjuk 400 ennyi. Ebből össze is gyűlik nagyjából legalább 60 perc reklámidő. Mindenki döntse el maga, ahogy érzi, hogy inkább kifizeti „2 mozijegy árát” vagy reklámokat néz!

Sarkosnak tűnhet a hasonlat de a nap végén vagy fizetünk vagy nem, enyhítés, hogy ezt a 4790-et 6 felhasználóval megoszthatjuk, így már csak fejenként 798 fejenként, ami „egy kávé” ára!

MEGOSZTÁS