Olyan világban élünk, ahol mások videójátékainak nézése majdnem ugyanolyan népszerű vált, mint maga a játék. A Streamlabs és Stream Hatchet felmérése alapján a Twitch nézettsége megduplázódott a pandémiás időszak alatt.
Míg 2020 első negyedévében a platform nézőszáma 3,2 milliárd óra volt, addig 2021-ben ez az időszak 6,3 milliárd órát jelentett. Ez csaknem duplája az előző évinek.
A streaming szolgáltatások az elmúlt években egyre népszerűbbé váltak. A „piacon” nem egyedüliként van jelen a Twitch hiszen mellette olyan „nagyok” is megtalálhatóak, mint a Youtube Live Gaming vagy a Facebook Gaming. Minden szolgáltatónak sikerült növelni nézőközönségét. Jelenleg a második helyen a Youtube áll azonban szorosan követi őt a Facebook. Elképzelhető, hogy a következő negyedévekben a második helyért folytatott versenyben a FB Gaming átveszi a vezetést.
A legnézettebb játék a három platformon összesítve a Grand Theft Auto V volt a maga 536,4 millió órájával. Szorosan követi a második helyen a League of Legends a maga 534 millió órájával.
Említésre méltó, hogy a FB Gaming számára a PUBG Mobile hozta a legtöbb nézőt. 2021 első negyedévében csaknem 254 millió órát nézték ezt a népszerű játékot.
A Youtube számára Garena Free Fire című mobil játék hozta meg az online játkéknézők számát. Ez a játék egyébként nemcsak itt, de a TOP 10 legnépszerűbb videójáték mezőnyben is egészen a TOP 4-ig jutott szorosan a Fortnite mögött.
Az, hogy a következő időszakban miként fognak alakulni a nézőszámok nagyban függ a pandémiás helyzettől. 2021 választ ad rá, hogy a COVD19 után is ilyen népszerűek maradnak-e a platformok és miként fogják fenntartani nézőközösségüket.