Máris berúgta az ajtót az A.I. a filmgyártásba!

Forrás: TechRadar, Google

A.I. és Hollywood

 

Oscar-esélyes, A Brutalista mesterséges intelligenciával javította a magyar párbeszédeket

A film rendezője, Brady Corbet, is hozzászólt a vitához
A Netflix Emilia Pérez című filmje szintén AI hangjavítást használ

A 97. Oscar-díj jelöléseit a hét végén hozzák nyilvánosságra, és máris egy AI-val kapcsolatos vita uralja a híreket. A Brutalista mesterséges intelligencia használatáról szóló jelentés immár nem az egyetlen vitatott pont, ugyanis a Netflix négyszeres Golden Globe-díjas Emilia Pérez című filmje is mesterséges intelligenciával javított hangokat használ.

A tegnapi hír után, miszerint a legjobb film esélyese, A Brutalista AI-t használ a magyar párbeszédek javítására, a film rendezője, Brady Corbet is megszólalt a vitában, és a Deadline-nak elmondta: „Adrien és Felicity alakítása teljes mértékben az övék.”

„Hónapokon át dolgoztak Tanera Marshall dialektus coach-csal, hogy tökéletesítsék az akcentusukat. Az innovatív Respeecher technológiát csak a magyar nyelvű párbeszédek szerkesztésére használták, kifejezetten a magánhangzók és bizonyos betűk pontosítására. Az angol nyelvű szövegeken nem változtattak.”

Corbet hangsúlyozta, hogy ez az utómunkálati folyamat manuálisan történt a film hangmérnöki csapata és a Respeecher szoftver segítségével. „A cél az volt, hogy megőrizzük Adrien és Felicity alakításainak hitelességét egy másik nyelven, nem pedig az, hogy helyettesítsük vagy megváltoztassuk őket, és mindezt a legnagyobb tisztelettel a színészet iránt.” Corbet tisztázta azokat a vádakat is, amelyek szerint AI-t használtak a film záró jeleneteiben.

Elmondta: „[A Brutalista produkciós tervezője], Judy Becker és csapata nem használt AI-t az épületek létrehozásához vagy rendereléséhez. Minden képet kézzel rajzoltak a művészek. Pontosításképpen, a háttérben látható emlékvideóban szerkesztői csapatunk szándékosan úgy tervezte a képeket, hogy azok a 1980-as évek gyenge digitális rendereléseire emlékeztessenek.”

A Netflix is belekeveredett a vitába…

A A Brutalista körüli kritikák fényt derítettek a Netflix saját Oscar-reménységére, az Emilia Pérezre is, egy musicalre, amelyet Jacques Audiard rendezett, és amely egy kartellfőnökről szól, aki visszavonulna, és nőként szeretne élni. A filmben Karla Sofía Gascón énekhangját mesterséges intelligencia segítségével javították.

Egy májusban, a Cannes-i Filmfesztiválon rögzített interjúban Cyril Holtz újrakeverő hangmérnök megerősítette, hogy a Respeecher technológiát használták Gascón hangterjedelmének növelésére, az ő hangját egyesítve a francia popénekes, Camille hangjával.

Kapjon napi betekintést, inspirációt és ajánlatokat az e-mail fiókjába
Iratkozzon fel friss hírekre, véleményekre, technológiai ajánlatokra és még sok másra.

A filmekben használt mesterséges intelligencia körüli vita valószínűleg folytatódik az egész díjátadó szezonban, mivel sokan az iparágban ellenzik bármilyen AI használatát. Hogy ez befolyásolja-e A Brutalista vagy az Emilia Pérez esélyeit arra, hogy elnyerjenek egy nagyobb díjat, még nem tudni. Egy biztos, szerintem még nem hallottunk az AI Oscar-vitáról utoljára.

 

//

Olvass tovább:

Hatalmas Apple visszaesés az A.I. fejlesztés miatt

iPhone SE 4 – frissen kiszivárgott további képek!

Nintendo Switch 2 – óriási hírek a megjelenésről!