A Telenor február 21-től módosíthatja az előfizetői díjakat, oly módon, hogy az előfizetők emiatt jogkövetkezmények nélkül nem mondhatják majd fel a díjcsomagjukat.
A HWSW.hu információi alapján a Telenor Magyarország fenntartaná magának azt a jogot, hogy a jövőben minden ügyfelére vonatkozóan évente egyszer a szolgáltatási díjak értékarányos megőrzése érdekében az előfizetési díjat inflációarányosan korrigálja, vagyis módosítsa azt. A Telenor szerint ez nem egyoldalú szerződésmódosítás lenne, hanem ezzel próbálnák meg kivédeni az infláció okozta nehézségeket.
A szolgáltató azzal indokolja a döntést, hogy a beruházások és a fejlesztések valamint az üzemeltetés költségei más fogyasztási cikkekhez hasonlóan érintettek az infláció okozta változásokban. Ebből kifolyólag a szolgáltatási díjak értékarányos emelésével. Az Előfizetői Szerződésben meghatározott tarifacsomagok és kiegészítő szolgáltatások díját a Központi Statisztikai Hivatal által közzétett éves átlagos fogyasztói árindex mértékével korrigálnák. Beleértve a havidíjakat és a forgalmi díjakat is.
A Telenor ugyanakkor kiköti szerződési feltételeiben, hogy ez a fajta díjkorrekció nem tekinthető egyoldalú szerződésmódosításnak, így az előfizetők nem élhetnek a jogkövetkezmények nélküli felmondással. A hatályos jogszabályok szerint ugyanis az egyoldalú szerződésmódosításon túl csak az előfizetői szerződés kétoldalú, közös megegyezésen keresztül történő módosítás teszi lehetővé. Ez azt jelenti, hogy a Telenor csak akkor változtathatja a díjat, ha az előfizető azt tevőleges megtartással elfogadja.
A HWSW.hu megkeresésére a Telenor Magyarország azt a választ adta, hogy intézkedései összhangban vannak a hatályos elektronikus hírközlésre vonatkozó szabályokkal. Mindezek mellett hivatkoztak az Európai Unió Bíróságának egy korábbi ítéletére, miszerint az ügyfelek nem hátrálhatnak majd ki jogkövetkezmények nélkül az egyik napról a másikra megemelt előfizetésükből.