Csalók próbálják lehúzni az egyik hazai bank ügyfeleit

Az OTP után most az Erste Bank ügyfeleinek érdemes vigyázni, mert könnyen banki adatokra pályázó csalók áldozataivá válhatnak. 

INLOCK

Az Erste Bank a napokban e-mailben figyelmeztette az ügyfeleit, hogy magukat banki ügyintézőnek vagy a bank befektetési tanácsadójának kiadó csalók próbálják meg begyűjteni a gyanútlan áldozatok banki adatait. Ezért mindenkit arra kének, hogy semmilyen esetben ne adják ki saját adataikat senkinek, főleg telefonos vagy e-mailes megkeresés alapján. Az ilyen telefonos „átverések” nagyon népszerűek a bűnözők körében, nincs is annál egyszerűbb módszer, mint magától a felhasználótól megszerezni a banki adatokat. Sajnos még mindig elég sokan bedőlnek ennek a trükknek, főleg az idősebb korosztály.

A csalók többnyire olyan sztorival próbálkoznak, hogy egy gyanús tranzakció miatt keresték fel az ügyfelet, akinek a kártyáját minél előbb le kellene tiltani, ezért szükség van annak adataira. Vannak olyanok is, akik egy nagyon kecsegtető befektetési tanáccsal keresik fel a leendő áldozatot, ahhoz pedig, hogy a megtakarításból befektetés legyen egy applikációt kell telepíteni vagy megadni a netbank belépési adatait.

Mindenkinek érdemes megjegyezni, hogy a hazai bankok ügyfélszolgálata telefonon nem kér be kártyaszámot, CVC kódot, bankkártya lejárati dátumot és tranzakcióhoz tartozó sms megerősítő kódot sem. Nem kérik az ügyféltől, hogy valamilyen távoli elérést lehetővé tevő szoftvert (pl.: Teamviewer) telepítsen a számítógépére. Mobilok esetében sem érdemes mindenféle ismeretlen forrásból származó applikációt telepíteni mivel, ha engedélyt adunk rá, egy ilyen appon keresztül szinte bármit elérhetnek a csalók.