Az ugrás gomb nem tűnt el csak átalakult!

Folytatódik az ugrás gomb története a YouTube-on

 

A Google tisztázni szeretné a múlt héten a YouTube-on látszólag eltűnt átugrás gomb körüli kérdéseket. A vállalat ragaszkodik hozzá, hogy a gomb még mindig ott van, miközben a YouTube a letisztultabb dizájnra koncentrál.

Ami eddig történt

Pár nappal ezelőtt számoltunk be először arról, hogy a felhasználók észrevették, a YouTube elrejtette az átugrás gombot. Először Redditen tűntek fel videók, amelyek egy szürke téglalapot mutattak, ami eltakarja a gombot asztali gépen. Majd egyik újságíró felfedezte, hogy a mobilappban a gombot egy visszaszámláló váltotta fel.

A YouTube Ads kommunikációs menedzsere, Oluwa Falodun keresett meg minket, hogy tisztázza a helyzetet.

Az átalakult gomb

Nos, az átugrás gomb valóban ott van – csak épp a visszaszámláló tűnt el sokak számára, amit egy finom haladási sáv váltott fel, ami jelzi, mennyi idő van hátra, amíg a gomb elérhető lesz. A Google szerint az ötlet az, hogy a felhasználók inkább nézzék az adást, mint hogy a visszaszámlálót figyeljék. Ettől eltekintve, állításuk szerint az átugrás gomb funkciója változatlan maradt.

A Google nem foglalkozott a szürke téglalapot takaró esetekkel. A vizuális jelek eltüntetése (mint a visszaszámláló) viszont némi zavart kelthet a felhasználókban. Keskeny mezsgye van a felhasználói élmény javítása és az emberek összezavarása között.

A YouTube folyamatosan frissíti felületét a nézők változó igényeihez igazodva. A legtöbb frissítés csendben, évente jelenik meg. Még meglátjuk, hogyan reagálnak a felhasználók az új dizájnra. Lesz, aki elfogadja, mások pedig azonnal gyanakodni fognak, hogy a Google új módot talált arra, hogy rákényszerítse őket a reklámok megtekintésére.

Az átugrás gomb tehát még mindig ott van, legalábbis egyelőre. Csak azt az öt másodpercet kell átvészelned, amit egy apró állapotsáv jelez.

Az a bizonyos 5 másodperc

„Az átugorható reklámok esetén a gomb 5 másodperc után jelenik meg, ahogy eddig is,” írta Falodun egy emailben. „A mobilos és asztali felhasználók a visszaszámláló helyett most egy haladási sávot láthatnak a képernyő alján.”

A YouTube egy tisztább és zökkenőmentesebb nézői élményre fókuszál. A platform célja, hogy minimalizálja a zavaró tényezőket, és ösztönözze a felhasználókat, hogy „mélyebben kapcsolódjanak a reklám kreatív tartalmához,” tette hozzá Falodun.

 

Még olvasnivaló:

4.790-lett maradhat? Ősztől drágul a Youtube!

Youtube Prémium, VPN-el olcsóbban, már nem sokáig!