Örökre eltűnt az reklám átugrása funkció a Youtube-ról?
Miért tűnik el a reklám átugrása gomb a videók előtt? Hosszú távon burkolt célzás lehet-e arra, hogy kiszűrjék az „AdBlokkereket” és a Prémium előfizetés felé tereljék az embereket, miközben a YouTube sokkal jobban jár reklámokból, mit Prémium előfizetésből?
A YouTube szereti a nézőket de még jobban a hirdetőket
A YouTube szereti a reklámokat, és sokféle formában tolja őket elénk, például szponzorált videóajánlások és a videók előtti vagy közbeni reklámblokkok formájában. Bár a hirdetések segítenek, hogy a legtöbb tartalom ingyenesen nézhető legyen, néha azért elég bosszantóak, főleg amikor két reklám is egymás után jön. Viszont eddig legalább át lehetett ugrani pár másodperc után. Sajnos úgy néz ki, hogy ez a visszaszámláló, ami az „Átugrás” gomb elérhetőségét mutatja, lassan eltűnik.
Visszaszámlálás nem indul
A YouTube ragaszkodása a reklámok megjelenítéséhez számos kellemetlen formát öltött, például az átugorhatatlan hirdetési szegmenseket és az újabb kezdeményezéseket, mint amikor a tartalom szüneteltetésekor is reklámokat mutatnak.
Ezek az erőfeszítések részei annak is, hogy a cég fellép az adblock kiterjesztések és app-trükkök ellen. Sok felhasználónak viszont nem okoz túl nagy gondot néhány másodperc várakozás, majd a reklám átugrása, főleg mivel egy visszaszámlálót is látunk, amíg megjelenik az „Átugrás” gomb.
Azonban a múlt héten az asztali felhasználók észrevették, hogy egy szürke téglalap fedi az „Átugrás” gombot addig, amíg használhatóvá nem válik, viszont nem jelenik meg a szokásos kör alakú visszaszámláló sem. Akkor még úgy tűnt, hogy ez csak egy korlátozott teszt, de most már szélesebb körben is bevezetik.
A YouTube böngészős verziójában már így jelennek meg a reklámok, csak egy kis üzenetet láthatunk „Videó lejátszása hamarosan” felirattal. Az egyetlen különbség az asztali verzióhoz képest az volt, hogy itt nem jelent meg blokkoló téglalap, de a visszaszámláló itt is hiányzott.
Nem átugorható a Premium?
Ez egy szándékos lépésnek tűnik, hogy a felhasználók azt higgyék, a hirdetés nem átugorható, mivel kezdetben nem látják az „Átugrás” gombot. Ugyanakkor, amikor a gomb megjelenik a kijelölt sarkában, azonnal felkelti majd a figyelmet. Ráadásul a YouTube még nem változtatta meg a lejátszási sávot a reklámoknál, így továbbra is látható, meddig tart az a rész, amit nem lehet átugrani.
Ami még fontosabb, úgy gondoljuk, ez egy apró, de jelentős változás, amely a jövőben a YouTube alapvető részévé válhat, ha még nem az. Egyelőre nem hallottunk hivatalos forrásból ilyen tervekről, így elképzelhető, hogy ez még csak egy hosszabb tesztfázis.
Valahol érthető, hogy a YouTube szeretné megjeleníteni a reklámokat hiszen a hirdetők azért fizetnek, hogy láttassák a terméküket és nem azért, hogy ne, az más kérdés, hogy ehhez milyen formában ki hogyan viszonyul.
De voltak már korábban is hasonló változtatások a YouTube háza táján:
- A VPN-es trükközőket is elakarja csípni a YouTube!
- Drágulással számolhat valamennyi YouTube Prémium előfizető!