Pár éve működik, mégis rengetegen használják már, korosztálytól függetlenül a TikTok alkalmazást. Most egy új mérföldkőhöz érkezett meg a cég.
A TikTok alkalmazást 2016-ban mutatták be, ami azóta töretlenül növekedik. Olyan népszerű alkalmazásoknak vált a versenytársává, mint az Instagram vagy a YouTube. A TikTok lényege, hogy rövid videókat osszanak meg egymással a felhasználók, emellett élő Live-okat is tarthatnak.
Teljesen személyre tudod szabni azt, hogy mit szeretnél látni az alkalmazáson belül. Ezt a telepítés után meg is kérdezi az alkalmazás, hogy mi az érdeklődési köröd. Persze ez nem csak a magánszemélyek számára jó platform, hanem a nagyobb vállalatoknak is, hiszen itt rövid videók formájában el tudják érni az olyan embereket, akiket lehetséges, hogy máshol nem lenne esélyük.
A globális piacon az alkalmazás elérte a havi 1 milliárdos aktív felhasználói számot. Ezt az Instagram 2018-ban érte el, ők azóta is próbálják megtartani a közönséget. A jó ötletet a nagyobb cégek is elismerték, ezért meg kellett változtatniuk a fókuszt, hogy versenyt tudjanak tartani a TikTok-kal ilyen téren. Ennek a gondolkodásmódnak a szüleménye például a YouTube Shorts.
Ez a szám úgy jött létre, hogy Indiában és az Egyesült Államokban szabályozások vannak érvényben az alkalmazás ellen. Az USA még a Trump adminisztráció alatt rendelt el vizsgálatot a kínai cég ellen, adatgyűjtési vádakkal, ami a kormányváltás után a háttérbe szorult és nem nagyon lehet hallani a fejleményekről.