A dél-koreai technológiai óriás a mai napon bejelentette pénzügyi eredményeit 2020 negyedik negyedévére, amikor 55,3 milliárd USD konszolidált árbevételt és 8,1 milliárd USD tiszta nyereséget realizált.
Míg a társaság nyeresége 26,4%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest, addig a fogyasztási cikkek lassú értékesítése, a magasabb marketingköltségek és a gyengébb memóriaárak miatt 26,7%-kal csökkent az előző negyedévhez képest.
A chipárak esése miatt a Samsung memóriaüzlete a bevételek csökkenését tapasztalta – a folyamatos beszállítások ellenére. A mobil kijelző gyártás jelentős növekedésének és a nagy panelek iránti nagyobb keresletnek köszönhetően a Display Panel üzletág nem csak negyedévről negyedévre, hanem a megelőző év azonos negyedévéhez képest is növekedést ért el.
A Samsung IT és Mobil kommunikációs részlegében mind a bevételek, mind a nyereség visszaesett az előző negyedévhez képest, annak ellenére, hogy a negyedév során megnőtt a piaci kereslet. A Samsung ezt „fokozódó versenynek” és magasabb marketingköltségeknek tulajdonítja, de tudjuk azt is, hogy a Black Friday és a karácsonyi kedvezmények nagy hatással van a számok alakulására. A Samsung arra számít, hogy a telefonok és táblagépek iránti piaci kereslet csökken a gyenge szezonalitás közepette. Úgy véli azonban, hogy a Galaxy S21 sorozat bevezetése és a termékkombináció fejlesztése elősegíti a mobil üzletág bevételeinek és profitjának növekedését a január-márciusi időszakban. A Samsung azt is megerősítette, hogy 2021-ben az összecsukható kategória bővítését tervezi új Galaxy Z Fold és Galaxy Z Flip modellekkel.
A gyártó Visual Display egységének, amely a Consumer Electronics részleghez tartozik, szintén az előző negyedévhez képest csökkent a bevétele a fokozott verseny és az emelkedő költségek miatt. Az értékesítés azonban továbbra is erős maradt.
A Samsung az általános profit csökkenését jósolta 2021 első negyedévében, elsősorban az erős won és az új gyártósorokhoz kapcsolódó költségek miatt.