Az Android operációs rendszer és az alkalmazás frissítések elvesztésének félelmei azért aggasztják a Huawei felhasználókat, a statisztikák alapján pedig már most csökkent az érdeklődés a kínai gyártó készülékei iránt.
Közel két nappal a Google bejelentését követően több mint 10 ezer előrendelést töröltek csak spanyol Amazonról, mindezek mellett pedig a kínai cég felfüggesztette az összes digitális reklámkampányt Spanyolországban. Az El Paris jelentése szerint a Huawei mobilok iránti érdeklődés csak két nap alatt 50 százalékkal csökkent a (spanyol) El Corte Inglés és további 70 százalékkal a (spanyol) MediaMarkt oldalain. Mint az várható volt globálisan megérezheti majd a Huawei a történteket, a Fubon Research and Strategy Analytics szerint ebben az évben 4%-24%-al csökkenhet a kereslet a Huawei telefonok iránt.
A Reuters beszámolója alapján a Brit PriceSpy ár összehasonlító oldalon az elmúlt napokban közel 50 százalékkal csökkentek a Huawei termékek online kattintásai Nagy Britanniában. A globálisan pedig 26%-os csökkenésről számoltak be. A PriceSpy más országokban, is jelen van, ezek: Finnország, Franciaország, Írország, Olaszország, Új-Zéland, Norvégia, Svédország, melyekben együttesen 26%-os visszaesést regisztráltak. A PriceSpy megjegyezte, hogy ennek köszönhetően 13 százalékkal többen kerestek rá a Samsung termékekre, a Xiaomi pedig 19 százalékkal több kattintást tudhat magáénak.
Kapcsolódó cikkek:
A Google felfüggeszti a Huawei Android licencét? Bajban a Huawei tulajok?
90 napot kapott az USA-tól a Huawei
Újabb csapás a Huaweinek: Európa nem kér a Huawei féle 5G hálózatból
Az ARM is beintett a Huawei-nek, ami miatt akár le is állhat a telefonok gyártása
A sok rossz mellé, végre egy jó hírt is kapott a Huawei
A Huawei jövőjéről és a jelenlegi helyzetről beszélt Richard Yu, a kínai cég egyik vezetője
Megvan mivel helyettesítené a Play Áruházat a Huawei
Hamarosan jöhet a Huawei független mobil operációs rendszere