
Múlt pénteken igencsak jól sikerült a Black Friday a Edigital-nál, derült ki a cég frissen közzétett sajtóközleményéből.
November 13-én az Edigital Black Friday ideje alatt 46 százalékkal többet költöttek a magyarok az Edigital-nál a múlt évben megtartott fekete péntekhez képest. A használati cikkek voltak idén a slágertermékek, a legtöbbet egy fúróból, egy kávéfőzőből és egy szájmaszk csomagból adták el.
A tavalyi adatokhoz képest 43 százalékkal több rendelés érkezett, a magyar vásárlók átlagosan 40 ezer forinttal többet költöttek, ez körülbelül harmadával több a 2019-es Black Friday-hoz képest.
Összesen mintegy kétmilliárd forint értékű árucikk kelt el egyetlen nap alatt, ami normál időszakban több hét alatt jön össze. A cég teljes árbevétele a november 13-ai fekete pénteken a hét külföldi (cseh, szlovák, szlovén, horvát, bolgár, osztrák, német, (a román webshop az eMAG-gal való fúzió nyomán bezárt) webáruházának fekete pénteki forgalmával együtt 35 százalékkal volt magasabb a tavalyinál.
A legtöbb vásárló Budapestről, Debrecenből, Szegedről és Miskolcról kereste fel a webáruházat. A külföldi országok közül az Extreme Digital bolgár, horvát és osztrák webáruházai szakították a legnagyobb forgalmat, a német webshop viszont a magas, nagyjából 120 ezer forintnak megfelelő átlagos kosárértékkel tűnt ki.
A magyar vásárlók a rendelések harmadát fizették online, és meglepő módon a szokásosnál nagyobb arányban (62 százalék) érkeztek érdeklődők a webáruházba számítógépről – vélhetően azért, mert sokan már most is home office-ból dolgoztak. Az, hogy a három legnépszerűbb fekete pénteki termék itthon egy Black&Decker fúró-csavarozó gép, egy Nespresso kapszulás kávéfőző, illetve az 50 darabos, eldobható szájmaszk volt, jól szemlélteti, hogy a járványhelyzetben eltérő árucikkeket kerestek a magyar vásárlók.
A legnépszerűbb termékkategóriák listáján csak a negyedik helyre kerültek az okostelefonok, annak ellenére, hogy több népszerű modell is nagyon jó áron volt megvásárolható:
A 2020-as Edigital Black Friday Top 10 termékkategóriája:
- napi használati cikk (FMCG)
- szerszámgép
- játék
- mobiltelefon
- mobiltelefon kiegészítő
- szépségápolás
- konyhai kisgép
- televízió
- barkácstermék
- fej- és fülhallgató
Meglepő módon a koronavírus és a kialakuló válság ellenére mégis többet költöttek a magyarok. A bolti átvételt a rövid, 5 napos határidő miatt két százalékkal többen választották idén a kiszállításnál (49%), amely kompakt méretű termék esetén idén már easybox csomagautomatába is lehetséges (1-8 napon belül), míg a nagy méretűek legfeljebb 10 napon belül jutnak el a vásárlóhoz.
Ha véletlenül lemaradtál ne aggódj, most pénteken is tart Black Friday-t az Extreme Digital!