A várakozásoknak megfelelően a Huawei Mate 30 széria rengeteget fejlődött az előző generációhoz képest. A Mate 30 Pro több olyan innovatív funkciót is hozott, amikkel eddig más gyártónál nem találkoztunk. A Google szolgáltatások hiánya viszont sokak számára lesz fájó pont, ami akár az eladásokon is megmutatkozhat.
Nem túl versenyképes áron jött a Mate 30 sorozat, főleg annak tudatában, hogy az USA szankciói miatt a Google alkalmazásai és szolgáltatásai nélkül kellett piacra dobni a csúcsmobilokat. A Mate 30-ért 265 ezer, a Mate 30 Pro-ért pedig 365 ezer forintnak megfelelő összeget kérnek, itthon valószínűleg 300 és 400 ezer forint környékén fog indulni a két mobil.
Aki megveszi valamelyik újdonságot, csak a Huawei AppGallery-ben lévő alkalmazásokból gazdálkodhat, innen mondjuk tudjuk telepíteni az Amazon App Store-t és arra is van lehetőség, hogy külső forrásból telepítsünk bizonyos appokat. Olyan mértékű támogatásra viszont ne számítson senki, mint ami a Google Play-nél volt. A Google szolgáltatásait a Huawei saját megoldásaival kívánja pótolni, de ezekről egyelőre nem sok infót kaptunk, sőt, nagy részük még fejlesztés alatt áll. Nem véletlen, hogy az európai premierről nem esett szó. Első körben Kínában lehet majd megvenni a Mate 30 mobilokat, ott már régóta Google Play nélkül érkeznek a készülékek, így a felhasználóknak már nem jelent gondot a Gmail vagy a Google Maps hiánya.
A bemutató után több interjút is adott Richard Yu, a Huawei fogyasztói üzletágának vezetője, aki elmondta, hogy május óta enyhe visszaesés tapasztalható az eladások tekintetében a globális piacon. Kitért arra is, hogy a Mate 30 mobilok rengeteg új funkciót hoztak és a Kínában rohamosan növekvő 5G hálózat is a Huawei malmára hajtja a vizet, mivel a Mate 30 Pro 5G a világ legjobb 5G-s okostelefonja, ezért Kínában az eladások növekedésével számolnak. Yu szerint, az előzetes becslések alapján megközelítőleg 20 millió egység találhat gazdára a Mate 30 szériából, aminek túlnyomó többsége kínai felhasználók kezébe kerül. Sejthető volt, hogy az elkövetkezendő időszakban inkább Kínára összpontosít majd a Huawei, mást nem is nagyon tudnak tenni. Az ázsiai ország a közel 1,4 milliárd fős lakosságával a világ legnagyobb piacának számít.
Láthatóan a Huawei-nél elég pozitívan látják a jövőt, még a tilalom ellenére is. A Mate 30 indító rendezvényén arról számoltak be, hogy a P30 szériából 17 millió, a Mate 20 sorozatból pedig 16 milliót értékesítettek eddig. Azokon viszont elérhetőek a Google szolgáltatásai, így a 20 millió eladott Mate 30 mobil igencsak optimista kijelentésnek mondható.