A Huawei-nél a folyamatos telefoneladások csökkenése elérte a kínai piacot, ahol mindig piacvezető pozíciót töltött be. A szankciók hatására, az elemzők szerint az idén a Huawei eladásai folyamatosan csökkeni fognak világszerte nagymértékben.
Az amerikai szankciók miatt, a Huawei álma, hogy a legnagyobb mobiltelefon gyártó lehessen már kettétört az utóbbi években, de a lejtő még nem ért végett, hiszen ahogy tűnnek el a Google szolgáltatásokkal felszerelt Huawei telefonok, úgy csökken drasztikusan a kereslet ezek után a készülékek után.
2020 utolsó negyedévében a kínai piacon a Huawei 30%-os piaci részesedéssel rendelkezett a következő sorrend pedig így nézett ki:
- Huawei 30%,
- Vivo 18%,
- Oppo 16%,
- Xiaomi 13%.
Valószínű az erős karácsonyi roham miatt volt ilyen magasan a Huawei mérlege.
Ezzel szemben az ide elemzések szerint, a Counterpoint becslései azt mutatja, hogy 14% visszaeséssel csak a 3. helyen van a Januári eladások szerint. Az Oppo vette át a vezető szerepet, a maga 21%-kal. Őt követi a Vivo 20%-kal és a harmadik helyen holtversenyben a Huawei és az Apple 16%-on.
A Huawei-nek a folyamatos eladáscsökkenés miatt lépnie kell és új termékkategóriákban elindulni, ha meg akarja tartani a világon magas márkaértékét. Az év végén, majd láthatjuk, hogy egy év alatt mekkora is volt az igazi csökkenés.