Vége lehet a Huawei-LEICA együttműködésnek?

Huawei Mate 40

Az első LEICA lencsés Huawei telefon a Huawei P9 volt. A kapcsolat több éve tart a két márka között, viszont most ennek vége lehet.

INLOCK

2016-ban mutatta be a Huawei a P9 okostelefonját, amiben LEICA lencse kapott helyett. Azóta folyamatosan csúcskamerás készülékek jelentek meg a két cég jóvoltából. a Dxomark listát sokszor vezető kínai vállalat telefon értékesítésében nagy szerepet játszottak a közös kamera fejlesztések. Egyes szivárgások szerint az utolsó közreműködés a két cég között a P50-es széria lesz. A szivárogtató Twitter cikk szerint a LEICA ez miatt új partnereket keres. Az említett partner cég a Xiaomi, Honor vagy Sharp trióból kerülhet kiválasztásra.

Persze ez nem feltétlen jelenti azt, hogy a Huawei-t akarja lecserélni a lencsegyártó cég, valószínűleg az eladásokat és árbevételek csökkenése miatt keresne inkább új partnereket. A LEICA továbbra is kiáll a cég mellett és hivatalos közleményben is megerősítette az együttműködés folytatását:

„A Huawei Consumer Business Groupdal 2015 óta létezik megbízható és hosszú távú technológiai partnerség. Az együttműködés a kezdetektől fogva hatalmas értéket képvisel a fogyasztók és mindkét vállalat számára. Mivel a kapcsolat továbbra is folytatódik, természetesen megfelelünk az összes bizalmas információk kezelésére vonatkozó megállapodásnak. A partnerek beleegyeztek, hogy titokban tartják a szerződés minden részletét. Kérjük, értse meg, hogy nem fogjuk kommentálni ezt.”

SHARP-XIAOMI

A lencsegyártók és telefongyártók közötti együttműködés állhat több lábon. Ezt láthatjuk a ZEISS kameralencse gyártó partnerkapcsolatainál is, hiszen együttműködik a Nokia-val és a Sony-val is. Egy mostani hír szerint, a LEICA új partnerségre lépett a Sharp nagyvállalattal és megjelent a Sharp Aquos R6 készülék, amiben egy 1 hüvelykes LEICA kameralencse kapott helyet, ami a jelenlegi legnagyobb kameraszenzor.

Elképzelhető, hogy akár a Xiaomi is lehet egy új partnere a vállalatnak, hiszen a mobiltelefongyártók jelenleg nagy hangsúlyt fektetnek a kamerákra, és egyre fontosabbak lesznek ezek az együttműködések. Nem feltétlenül a kameralencsék magas szintű javulása miatt, hanem a marketingértéke annál nagyobb egy terméknek, minél több szektorban tudják egymást reklámozni. Ilyen például a OnePlus és a Hasselblad kapcsolata is.

Forrás 1,2