Úgy tűnik, hogy a Galaxy S10 és Note 10 széria ujjlenyomat olvasójával kapcsolatos problémák kezdenek egyre nagyobbak lenni, ezzel pedig már-már jelentősen romlik a felhasználói élmény is.
A múlt héten számoltunk be róla, hogy egy amerikai hölgy egy olcsó hydrogel fóliát helyezett fel Galaxy S10 mobiljára, majd azt követően a telefont férje is fel tudta oldani olyan ujjlenyomattal, amit nem is regisztráltak a készülékben. Egészen a tegnapi napig csak pletykaszinten terjedt a dolog, majd kaptunk egy Youtube-ra feltöltött videót, ahol egy Galaxy Note 10 ujjlenyomat olvasóját egy hasonló hydrogel fóliával több alkalommal is könnyen kijátsszák. Úgy tűnik a probléma kezd egyre nagyobb figyelmet kapni, ugyanis bankok jelentették be világszerte, hogy korlátozzák a Note 10 és S10 készülékek ujjlenyomat olvasójának működését az applikációikban.
Az Egyesült Királyságban lévő Nationwide Building Society például letiltotta az ujjlenyomatos bejelentkezést saját appjába a Galaxy S10 felhasználók számára. A NatWest pedig teljes mértékben megszüntette a Galaxy S10 támogatását. Szemfülesebb pénzintézetek, mint például a Kínai Bank, nem csak az S10, hanem a Note 10 és Tab S6 tulajdonosokat is lekorlátozták. Izrael egyik legnagyobb bankja a Hapoalim Bank pedig értesítést küldött az S10 és Note 10 felhasználóknak, hogy megszüntette az ujjlenyomatos hitelesítés lehetőséget részükre.
Good morning Robert, We've removed the app from the Play Store for customers with Samsung S10 devices. This is due to reports that there are security concerns regarding these devices. We hope to have our app available again shortly once the issue has been resolved. SY
— NatWest (@NatWest_Help) October 20, 2019
A Samsungtól egyébként már kaptunk visszajelzést ezzel kapcsolatban, elmondták, hogy tudnak a problémáról és dolgoznak is rajta. Már csak az a kérdés, hogy mikor jön a megfelelő szoftverfrissítés, ami javítja ezt az aggasztó rendellenességet.