December 28-án mutatták be a Xiaomi Mi 11-et, és az első eladási adatok alapján öt perc alatt több mint 350 ezer darabot rendeltek belőle. Nem csak erről árulkodik a Xiaomi friss statisztikája kiderült az is, hogy a felhasználók nem igazán szeretnének töltő nélküli mobilt venni.
Az Apple után a Xiaomi is úgy döntött, hogy töltő nélkül hozza forgalomba legújabb csúcsmobilját. A kínai vállalat viszont megadta a választás lehetőségét a felhasználóknak és akik kérik, külön kapnak egy töltőt a készülékhez. A Xiaomi vezetőjének korábbi Weibo posztja alapján környezetvédelmi okokból hozták meg ezt a döntést, de a felhasználók túlnyomó többsége nem igazán partner ebben. A Xiaomi statisztikái alapján a vásárlók kevesebb mint 6 százaléka kérte töltő nélkül a mobilt.
Az ingyenes töltővel ellátott Special Set Edition névre keresztelt változatot kérte szinte minden vásárló, a Green Edition nagyjából 20 ezer felhasználónak kellett. A Special Set Edition egyébként egy 55W-os adapter tartalmaz, amivel – a hivatalos adatok szerint – 45 perc alatt lehet 0-ról 100 százalékra tölteni a mobilt.
Ez az adat valószínűleg senkit sem lepett meg, talán ha valamivel ösztönöznék (ingyen kiegészítő vagy valamilyen kupon) a gyártók a felhasználókat arra, hogy töltő nélkül kérjék a mobilokat, nagyobb sikerük lenne az ilyen akcióknak.
A Xiaomi vezetője egyébként egy külön posztban megköszönte annak a 20 ezer embernek akik úgy döntöttek, hogy a maguk módján jobbá teszik a világot.