A Rakuten Viber minden olyan lépést megtett, amivel piaci előnyre tehetnek szert a konkurenciával szemben, és az egyre javuló statisztikai adatok azt mutatják nem voltak hiábavalóak ezek a törekvések.
A koronavírus járvány kezdete óta a Viber több fronton is fejlődött, egyrészt növelték az alapvető funkciókhoz szükséges kapacitást és több új kezdeményezést is indítottak, az összefogás és a pozitív hozzáállás jegyében. Ezeknek köszönhetően világszerte növekedett az aktív userek száma és a felhasználás mértéke. Természetesen a legnépszerűbb funkciók a mindennapi kommunikációhoz köthetőek, a hívások és az üzenetek továbbra is a legnépszerűbbnek, de csoportos üzenetek száma kimagaslóan megugrott.
A hivatalos statisztika szerint az üzenetek száma 134 százalékkal emelkedett, a csoporthívások száma az elmúlt két hétben pedig 370 százalékkal nőtt. Március hónapban a napi új aktív felhasználók száma 18 százalékkal növekedett, a napi új regisztrációk pedig 25 százalékkal emelkedtek. A hívások időtartama 35 százalékos növekedést mutat és a felhasználók 75 százalékkal több videót küldenek.
Amit többen is észrevehettetek, hogy a Viber-en a hanghívásokban egyszerre részvevők száma 5-ről 20-ra emelkedett. A egészségügyi útmutatások fontosságát hirdetve, a WHO biztonsági utasításaival több millió embernek, 22 nyelven küldött üzenetet a Viber. Annak érdekében, hogy az emberek meg tudják különböztetni a koronavírusról szóló hamis híreket a valódi hírektől, a Viber hivatalos WHO botot indított. Együttműködnek az Unicef U-Reports-al, hogy valós idejű információkat szolgáltassanak a koronavírusról.
„Ebben a kihívásokkal teli időszakban alkalmazkodunk és azonnal reagálunk annak érdekében, hogy a családok és barátok, a diákok és a tanárok, a munkatársak és a partnerek állandó kapcsolatban maradjanak egymással. Felhasználóink támaszkodnak ránk, miközben az embereket szabadon és biztonságosan összekötjük.”– mondta Djamel Agaoua, a vállalat vezérigazgatója.