Kiderült mi a Huawei sikerének egyik titka

A kínai Huawei-nek sikerült az elmúlt évek során az előkelő második helyet megszereznie a mobilpiacon, ehhez persze rengeteg időt és pénzt áldoztak fel, de az egyik legfontosabb folyamatról sem feledkezik meg ami mindenképpen kell a sikerhez.


Éppen a napokban számoltunk be róla, hogy míg a legtöbb gyártó az első negyedévben kevesebb készüléket szállított le mint tavaly, a Huawei-nek sikerült ezt saját malmára fordítani, mivel 50,3%-al volt nagyobb az érdeklődés mobiltelefonjaik iránt. A cég 19%-os részesedésével jelenleg a mobilpiac második helyén áll és már nem sok választja el attól, hogy megelőzze az első helyen lévő Samsungot.

A siker egyik elengedhetetlen titka a folyamatos fejlesztés, illetve az, hogy erre mennyit is költenek. A Bloomberg információi szerint a Huawei is rengeteget áldoz erre, még az Apple-nél is többet. Az adatok alapján 2014 és 2018 között 149%-al növelte a fejlesztésekre költött összeget a Huawei, ez alapján pedig a második legnagyobb növekedést érték el ezen a téren, őket csak az Amazon előzi meg.

A Bloomberg diagramjai szerint az Amazon, Alphabet és a Samsung után a Huawei költi a legtöbbet a fejlesztésekre, szám szerint bevételük 14%-át áldozzák erre. A Samsung egyébként bevételének 8%-ál míg az Apple 5%-át költi korszerűsítésre. Látható, hogy nem sajnálják a Huaweinél az innovációra a pénzt, ami érezhetően meg is hozta gyümölcsét, mivel rengetegen érdeklődnek készülékeik iránt. Kétségkívül az idei évben az egyik legjobb telefon lesz a Huawei P30 Pro. Mára pedig stabilan tartják a második helyet is a piacon, ami ezek után inkább csak előre billenhet.

FORRÁSbloomberg
MEGOSZTÁS
Mindig is érdekeltek a mobiltelefonok, 2016-ban kezdtem el saját oldalam, azóta naponta írok a számomra is érdekes tartalmakról.