Sejthető volt, hogy az USA szankciói miatt kevesebb Huawei mobil fog fogyni, de talán arra senki sem számított, hogy ilyen rossz helyzetbe kerül a legnagyobb kínai gyártó.
Persze azt fontos leszögezni, hogy ez a felállás egyelőre csak februárra vonatkozik, de nem lenne meglepő ha hosszútávon sem változna a kialakult rangsor. A Strategy Analytics legfrissebb jelentése alapján, a globális piacon továbbra is a Samsung az első, a dél-koreaiak 18,2 millió készüléket értékesítettek az év második hónapjában. Az Apple 10,2 milliós eladási számmal visszaszerezte a második helyet. A dobogó legalsó fokára pedig a Xiaomi került, ők 6 milliós eladási számmal büszkélkedhetnek.
Huawei mobilból csupán 5,5 millió fogyott, bár az is érdemes szem előtt tartani, hogy a P40 széria a hónap végén érkezik. Várhatóan áprilistól lehet majd megvásárolni a Huawei legújabb csúcsmobiljait, épp ezért ésszerűtlen lépés lenne már Mate 30-at vagy P30 Pro-t venni. A Huawei P40, P40 Pro és P40 Premium a bemutatót követően, a nemzetközi piacon is megjelenik, nem kell hónapokat várni rájuk mint a Mate 30 Pro-ra. A kérdés már csak az, hogy Google szolgáltatások nélkül mennyire fognak majd kapkodni értük a felhasználók.
A leszállított készülékek száma éves szinten 38 százalékkal csökkent. A januári eredményekhez képest mindegyik gyártó csökkenő eladásokat könyvelhetett el, ez az eddigi legnagyobb visszaesés amit az iparág tapasztalt, ebből persze rendesen kivette a részét a koronavírus is.