
Az okosórák egyre jobban kezdik visszaszorítani a hagyományos karórákat. Erre már a nevesebb gyártók is rájöttek, ezért nem is meglepő, hogy az olyan nagymúltú cégek is mint a Tissot vagy a Tag Heuer kínálatában is találunk már ilyen eszközt.
Ez a piac rohamos tempóban növekszik, 2019 első negyedévében a Counterpoint kutatóintézet szerint 48 százalékos növekedést lehet elkönyvelni az előző év azonos időszakához képest. Úgy tűnik az Apple dominanciáját a többi cég még csak meg sem tudja közelíteni, a statisztikák szerint az év első három hónapjában a cupertinói vállalat 35,8 százalékos piaci részesedést mondhat magáénak, ebben jelentős szerepe van a tavaly bemutatott Apple Watch Series 4-nek.A Samsung ugyan jelentős, 127 százalékos növekedést tudott produkálni, de összességében az egész piac 11,1 százalékát uralják, ezzel pedig a kínai imoo-t beelőzve a második helyre léptek. Leginkább a kisebb cégeknek köszönhető a változatosabb kínálat, a nagyobb gyártók csak óvatos lépéseket tesznek, de a Huawei felhozatalára mondjuk nem lehet panasz. Sujeong Lim a Counterpoint elemzője szerint jó döntés volt a Samsungtól a hagyományos kör formájú óraházak bevezetése és az LTE kapcsolódási lehetőség. Továbbá az is a dél-koreai cég malmára hajtja a vizet, hogy az óráikat az Androidos telefonok többségével és almás mobilokkal is lehet használni. Ezzel szemben az Apple Watch csak iPhone-al működik tökéletesen.
A Series 4 az egészséggel kapcsolatos funkciók bővítése miatt az idősebb korosztály körében is elég népszerű. Nem véletlenül hallottunk több olyan hírt is az elmúlt hónapokban, hogy életet mentett a kis kütyü. Az EKG funkció már hozzánk is megérkezett az Apple azon dolgozik, hogy a világ többi országában is elérhető legyen. Az NFC, a GPS és a fitness funkciók miatt döntenek egyre többen egy okosóra megvásárlása mellett. Másrészt a korlátozott üzemidő és régiótól függően az ár az, ami elrettenti a lehetséges felhasználókat.