Még csak most indult el a 2021-es év azonban az már most borítékolható, hogy döntő fontosságú lesz a közösségi alkalmazások számára.
A világ egyik legnépszerűbb alkalmazása a WhatsApp az elmúlt napokban jelentette be, hogy változtatnak adatvédelmi irányelveiken, amelyek jelentősen növelik a Facebook hatáskörét az adatok felhasználására vonatkozóan. Ezen kívül a Google, az Apple és az Amazon is lépett egy másik népszerű alkalmazással kapcsolatosan, ugyanis a Parlel nevű alkalmazást ideiglenesen eltávolítottak az alkalmazás-áruházaikból. Így hát nem meglepő, hogy a Telegram felhasználók száma ilyen hirtelen óriásit növekedett.
Az alapító és vezérigazgató Pavel Durov szerint a Telegram az elmúlt 72 órában 25 millió új felhasználót szerzett. Csak, hogy legyen mihez viszonyítanunk a számokat: 2020-ban az applikáció naponta 1,5 millió új taggal bővült. Durvov szerint ez a vállalat nagyszerű adatvédelmi és biztonsági feltételeinek köszönhető.
Az új felhasználók többsége Ázsiából (38) illetve Európából (27%) érkezett, de nagyon sokan töltötték le Latin-Amerikából (21%) is az applikációt. A Telegram a közelmúltban tette közzé terveit a bevételek tekintetében, de ezzel egy időben ígéretet adott arra, hogy a felhasználói irányelveiken nem módosítanak.
A bevételek teljesülésének érdekében a hirdetéseket bevezetését tervezik, ami külön csatornára kerülhetnek és a fizetős és prémium funkciókkal vállalatokat, vállalkozásokat céloznak meg. Elmondták továbbá azt is, hogy amit a felhasználók jelenleg ingyen használnak az a jövőben is ingyenes marad.