Az Apple körülbelül egy hónapja vezette be, hogy az alkalmazásfejlesztőknek pontosan be kell számolniuk arról, hogy milyen adatokat gyűjtenek a felhasználókról. Ezeket az adatokat az adott applikáció adatlapján kell közzétenni.
Ez a szabály december 8-tól érvényes, a Google iOS-es alkalmazásaira pedig december 7–én érkezett utoljára frissítés. A fejlesztők addig nem adhatnak ki új frissítéseket, amíg ezeket az adatokat el nem küldik az Apple felé. Persze nem lehet a végtelenségig húzni a dolgot, előbb-utóbb kell új verziót kiadni az iOS-es appokhoz. A keresőóriás nyilván rengeteg adatot gyűjt rólunk, már csak abból kiindulva, hogy az Adsense a világ legnagyobb és legnépszerűbb hirdetési platformja. Ha most meglátogatunk egy Google alkalmazást az App Store-ban a következő üzenet fogad bennünket:
„A(z) Google LLC fejlesztő nem adott át információkat az Apple-nek a saját adatvédelmi eljárásairól és adatkezeléséről”.
Egyes portálokon viccesen megjegyezték, hogy a Google olyan sok információt gyűjt a felhasználókról, hogy a lista összeírása még mindig folyamatban van. Talán nem meglepő, de az Androidos alkalmazások folyamatosan kapják a frissítéseket, ott nincsenek ilyen követelmények, ami nem meglepő hiszen az egész Android rendszer és a Play Áruház a Google vívmánya.
Érdemes egyébként megnézni a Facebook App Store-os adatvédelmi szabályzatát, elég hosszú az a lista amin azokat sorolják fel amikhez az alkalmazás hozzáfér. Van is róla egy rövid videó a Twitteren:
This isn’t even a joke Tweet. Seriously. https://t.co/FLnBzjGML8 pic.twitter.com/B00jtQKVzR
— Noah Evans (@ThisIsNoahEvans) December 15, 2020
A Google valószínűleg azért húzza az időt, mert megpróbálják úgy tálalni az adatkezelési feltételeket, hogy az minél kisebb visszhangot váltson majd ki a sajtóban és a különböző hírportálokon.