Az LG várhatóan kiszervezi az alacsony és középkategóriás telefonjait a jövőben.
A dél-koreai vállalat átszervezi tevékenységét, hogy növelje bevételeit és csökkentse költségeit. Így lehetőséget biztosítva a vállalatnak, hogy versenybe szálljon kínai gyártókkal szemben.
Sajnos az LG mobilágazata egy nagyon rossz szérián megy keresztül. 22. egymást követő negyedévben is veszteséget jelentett, így eljött az idő a nagyobb léptékű stratégiai szintű változtatásokra.
Első körben a vállalat létrehoz egy úgynevezett ODM menedzsment-et amely azokra a cégekre vonatkozik majd, amelyek a telefonjaikat az LG márkanév alatt fogják gyártani.
Ezen kívűl megszabadul néhány kutatás-fejlesztési (R&D) valamint gyártási egységtől is. Erre azért van szükség, hogy a kutatás-fejlesztés és gyártási pozícióit a prémium telefonokra tudja összpontosítani.
Az LG egykor vezető okostelefon gyártó volt, azonban az elmúlt években már az 5 vezető márka közé sem sikerült bekerülnie.
Elvesztette versenyelőnyét és olyan vállalatok kerültek előkelőbb pozíciókba mint a Xiaomi, az Oppo vagy akár a Vivo. Ezentúl az új stratégiát követve a gyártó inkább a prémium telefonokra fog nagy hangsúlyt fektetni.
Érdekes évek elén nézünk ahogy az LG is. Várjuk, hogy milyen eredményekkel és készülékekkel próbálnak visszakapaszkodni az elitbe