Az USA szankciói ellenére is jó éve volt a Huawei-nek

A Huawei Technologies közzétette 2019-es éves, globális jelentését, amely stabil üzleti teljesítményről számol be. A vállalat globális árbevétele megközelítette a 123 milliárd dollárt, ami 19,1 százalékos növekedést jelent a 2018-as évhez viszonyítva.


A nettó haszon elérte a 9 milliárd dollárt, a működési tevékenységekből származó készpénzáramlás pedig elérte a 13,1 milliárd dollárt, ami 22,4 százalékos növekedést jelent az előző évhez viszonyítva. Hosszútávú jelenlegi befektetéseinek részeként a Huawei 2019-es bevételének 15,3 százalékát fordította kutatásra és fejlesztésre. Az elmúlt évtizedben K+F célra fordított összeg így elérte a közel 86 milliárd dollárt.

„A 2019-es év rendkívüli volt a Huawei számára” – mondta Eric Xu, a Huawei elnöki tisztségét rotációs alapon betöltő elnöke. „A hatalmas külső nyomás ellenére csapatunk előtt egyetlen cél lebegett, hogy felhasználóink számára értéket tudjunk teremteni. Keményen dolgoztunk, hogy fenntartjuk bizalmukat és tiszteletüket, akárcsak partnereinkét világszerte. Az üzlet továbbra is stabil maradt” – tette hozzá.

A 2019-es évben a Huawei távközlési (Carrier) üzletága vezette a kereskedelmi 5G-hálózatok bevezetését. A folyamatos üzleti felhasználás elősegítése és az új innovációk népszerűsítése érdekében a vállalat több, következő generációs, mobilhálózati 5G innovációs központot hozott létre világszerte, szolgáltatókkal közösen. A Huawei úgynevezett RuralStar bázisállomás- megoldásai hatékonyan képesek kezelni a lefedettségi problémákat akár rendkívül távoli helyeken is. Ezeket a megoldásokat több mint ötven országban és régióban használják világszerte, így negyvenmillió, elszigetelten élőkhöz juttatják el a mobilinternetet. Az elmúlt egy évben a Huawei távközlési üzletágából származó árbevétel elérte a 42,5 milliárd dollárt, ami 3,8 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez viszonyítva.

A vállalati (Business) üzletág továbbra is támogatja a digitális átalakulást minden iparágban, a Huawei segít a digitális világ alapjainak megteremtésében. Világszerte több mint 700 város és 22, a Fortune Global 500 listán szereplő vállalat választotta a partneréül Huawei-t a digitális átállásához. Az elmúlt évben a Huawei bejelentette új számítási stratégiáját, ennek részeként a vállalat bemutatta a világ leggyorsabb AI processzorát, az Ascend 910-et, valamint az Atlas 900 tréning klasztert is. A 2019-es évben a Huawei vállalati üzletágából származó árbevétel elérte a 12,8 milliárd dollárt, ami 8,6 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez képest.

„A külső környezet a jövőben egyre csak bonyolódik” – figyelmeztetett Xu. „Tovább kell
fejlesztenünk termékeink és szolgáltatásaink versenyképességét, népszerűsítenünk a nyitott innovációt, és nagyobb értéket kell teremtenünk felhasználóink és a társadalom egésze számára. Egy az egyetlen módja annak, hogy megragadjuk azokat a történelmi jelentőségű lehetőségeket, melyeket az ipar digitális és intelligens átalakulása jelent, az erőteljes növekedést pedig hosszútávon is fent kell tartanunk” – emelte ki.

A Huawei fogyasztói üzletága folyamatosan erőteljes növekedést mutat, az elmúlt évben
összesen 240 millió okostelefont szállítottak le. A vállalat ugyancsak fejlődést jelentett a minden forgatókönyvre és készülékre – személyi számítógépekre, tabletekre, hordozható
okoseszközökre és okosképernyőkre – kiterjedő Seamless AI Life ökoszisztéma kialakításában is. 2019-ben a Huawei fogyasztói üzletágából származó árbevétel elérte a 66,9 milliárd dollárt, ami 34 százalékos növekedést jelent 2018-hoz mérten.

MEGOSZTÁS
PR cikkekkel, linképítéssel kapcsolatban keress a [email protected] e-mail címen.